Administrative Staff Exchange
Please scroll down for Hebrew
Please be aware of the following:
- It is important to note that travel approval is not automatic. We are limited by the number of approved allocations for each unit at Tel Aviv University. Therefore, each application will be reviewed by an internal committee, which will evaluate the applications based on clear criteria detailed on the website, as well as the allocation quotas at each host university. While the University encourages diversity, they will prioritize first-time applicants. Priority will be given to employees who have not yet participated in the exchange program.
- Please make sure you are aware of the warnings published periodically by the Ministry of Foreign Affairs and the National Security Council concerning staying abroad in general and specifically for the destination you are traveling to.
The National Security Council clarifies that the travel warnings published by them are only recommendations, and the decision to visit/stay in any location abroad is at the discretion and responsibility of the individual, considering the implications of the travel warning, risks other than terrorism, and Israeli law. You can follow the updated instructions here
Tel Aviv University does not require you to travel, and the decision to do so is your personal responsibility. You agree not to raise any claims and/or demands against the university regarding this trip and release the university and/or its representatives from any liability in this regard.
- It is your responsibility to arrange travel insurance that matches your medical condition. The insurance must be valid from the day you depart for abroad until the day you return to Israel and must include full coverage for medical expenses that may arise due to an accident and/or other medical events requiring treatment, including expenses for medical evacuation, rescue, trip cancellation, shortening the trip, or exacerbation of an existing condition (if needed). The insurance must also include third-party liability coverage according to the law. The university will not be responsible for any damages caused to you for any reason, including failure to arrange insurance or arranging insurance that is not appropriate for your medical condition. We recommend including travel cancellation coverage for any reason. The scholarship does not cover insurance costs.
- Please note: Erasmus funding may not fully cover the cost of the flight ticket and/or cancellations and changes to the flight due to the situation or for any other reason.
- Conferences and training abroad, including flights, will be reported under the training/absence article with pay up to the daily standard and do not include non-working days (Friday-Saturday, holiday evenings and holidays, etc.). The travel days will be recognized as training days/absence with pay if they take place close to the conference (day before/after), subject to final approval by the Human Resources Department.
You will need to fill in this form to have travel days recognized as professional development days (training) if you have a permanent contract ('teken') or as paid leave if you are a project employee, and send the form to hrapply@tauex.tau.ac.il no later than two weeks before the travel.
- Please note that you should not contact the host institutions, we are happy to answer any questions you may have.
- There is a mandatory participation in the preparation day that will take place in March 2025 (information about the preparation day will be sent by email to participants).
- After returning to Israel, the employee must write a concluding report detailing the professional tools acquired during the training. If directed to do so by their manager, the employee may be required to present their concluding report to other members of their team/department.
שימו לב להערות חשובות:
- אישור הנסיעה אינו אוטומטי. אנו מוגבלים במספר ההקצאות המאושרות לכל יחידה באוניברסיטת תל אביב. לכן, כל מועמדות תיבחן על-ידי ועדה פנימית של האוניברסיטה אשר תעריך את המועמדות על-בסיס קריטריונים ברורים אשר מפורטים באתר כמו גם מכסת ההקצאות בכל אוניברסיטה מארחת. הוועדה תיבחן כל מועמד.ת לאחר הגשת כל המועמדויות. תינתן עדיפות לעובדים שטרם יצאו במסגרת תכנית החילופים.
- חשוב לעקוב ולהיות מודע.ת לאזהרות המתפרסמות מעת לעת ממשרד החוץ והמטה לביטחון לאומי בנוגע לשהייה בחו"ל באופן כללי וליעד הספציפי אליו תסעו. המטה לביטחון לאומי מבהיר, שאזהרות המסע המפורסמות על ידו הינם המלצה בלבד ואילו ההחלטה על ביקור/שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית תוך שהוא שוקל את משמעויות אזהרת המסע, סיכונים אחרים מלבד סיכוני הטרור ומודע להוראות הדין הישראלי. ניתן לעקוב אחר ההוראות המתעדכנות מעת לעת כאן. הנסיעה במסגר התכנית הינה וולנטרית.
- באחריותך לערוך ביטוח נסיעות לחו"ל התואם את מצבך הרפואי, הביטוח יהא בתוקף החל מיום היציאה לחו"ל ועד יום החזרה ארצה (כולל) ויכלול בין היתר כיסוי מלא להוצאות הרפואיות העלולות להיגרם כתוצאה מתאונה ו/או אירוע רפואי אחר הדורש טיפול רפואי לרבות: הוצאות בגין הטסה רפואית, חילוץ, ביטול וקיצור נסיעה, החמרת מצב קיים (באם נדרש). הביטוח אף יכלול כיסוי לאחריותך על פי דין כלפי צד ג' . יובהר כי האוניברסיטה לא תישא באחריות לנזקים שיגרמו לך מכל סיבה שהיא לרבות בגין אי עריכת ביטוח ו/או עריכת ביטוח אשר אינו הולם את מצבך הרפואי. אנו ממליצים לכלול ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה שהיא. המלגה אינה מכסה עלויות הביטוח.
- יתכן שמימון הארסמוס לא יכסה את עלות כרטיס הטיסה במלואו ו/או ביטולים ושינויים בטיסה לאור המצב או לאור כל סיבה אחרת.
- כנסים והשתלמויות בחו"ל, לרבות טיסות, ידווחו בסמל השתלמות עד התקן היומי ואינם כוללים ימי אי עבודה (שישי שבת, ערבי חג, חגים וכד). ימי טיסות ידווחו בסמל השתלמות כאשר הם מתקיימים בסמוך לקיומו של הכנס (יום לפני/אחרי) ובהתאם לשיקול משאבי אנוש.
יש למלא את טופס הבקשה להכרה בימי נסיעה כימי השתלמות עבור עובד תקני/היעדרות בשכר למשאבי אנוש בקישור הבא ונשלח לכתובת hrapply@tauex.tau.ac.il לא יאוחר משבועיים לפני הנסיעה.
- שימו לב שאין לפנות למוסדות המארחים. נשמח לסייע אם תתעוררנה שאלות.
- ההשתלמות תתקיים כולה בשפה האנגלית. הגשת המועמדות הינה הצהרה על רמת אנגלית (דיבור, קריאה, כתיבה), אשר תאפשר השתלמות מוצלחת.
- יש חובת השתתפות ביום ההכנה שיתקיים בחודש מרץ 2025 (המידע על יום ההכנה ישלח במייל למשתתפים).
- לאחר החזרה לארץ, על העובד.ת לכתוב דו"ח מסכם המפרט את הכלים המקצועיים שנרכשו במהלך ההשתלמות.