Administrative Staff Exchange
Please scroll down for Hebrew
- Review the list of relevant partner institutions and select your preferred destination
Employees traveling for International Training Week should state that in their application form.
Employees traveling for shadowing must follow the instructions below:
- Identify a staff employee at the partner institution whom you would like to shadow (somebody in a similar position)
- Send an email in ENGLISH to the TAU Partnerships Coordinator at partnerships@tauex.tau.ac.il stating:
- your full name and position
- name of the institution you would like to visit
- potential host’s name and position
- the aim of the visit
- preliminary daily plan of the shadowing with a list of topics and actions you would like to carry out or learn from the employee at the host institution.
The TAU Partnerships Coordinator will contact the international office at the partner institution on your behalf and get back to you.
Please note that communication with partners might be time-consuming, so please do this step as soon as possible to be in time for the application deadline.
- After you receive an email from the TAU Partnerships Coordinator with the instructions on how to approach your counterpart, obtain tentative approval from the host employee, indicating their willingness and availability to host you. Create a detailed timeline for the internship program in coordination with the host using the following form. Your immediate manager must sign the form. Attach the form to your application.
- FOR ALL APPLICANTS: Your immediate manager at TAU must submit a letter of recommendation outlining the relevance of the training period to your field of occupation. Please share the recommendation link with your supervisor.
- After obtaining all relevant approvals, please complete this form attaching your CV. You may choose up to two institutions to apply to. The deadline for submitting your application to TAU: January 12, 2025.
- The TAU internal committee will examine the requests and approve or reject the applications based on the following criteria:
- The number of times the employee has traveled abroad for training.
- Tenure at Tel Aviv University.
- Remaining employment period/expected retirement date.
- Scope of employment.
- As part of Tel Aviv University's policy to encourage adequate representation of people with disabilities, as well as diversity among participants in training programs, priority will be given to employees with disabilities and/or those belonging to the following populations: ultra-Orthodox, Arab society, and members of the Ethiopian community.
- The scope of professional meetings included in the overseas training program.
- The training program addresses topics directly related to the employee's area of work at Tel Aviv University.
- If the employee was previously accepted into an overseas training program but withdrew their application before the trip (without a justified reason).
הגשת מועמדות
- ראשית יש לעיין ברשימת המוסדות הרלוונטיים באתר בית הספר הבינלאומי Partner Institutions ולבחור מוסד רלוונטי ותכנית פעולה (שבוע בינלאומי מרוכז או ליווי צל).
שבוע בינלאומי מרוכז - במידה והינך מעוניינ.ת להשתתף בשבוע בינלאומי אנא ציין זאת בבקשה.
השתלמות אישית (ליווי צל) – עליך לבנות יחד עם מקביליך במוסד המארח את תכנית ההשתלמות השבועית (לא פחות מ 10 שעות, על פני חמישה ימים). להלן השלבים במציאת "לווי צל":
עובדים הנוסעים לליווי צל מתבקשים לפעול לפי ההנחיות הבאות:
• זהו עובד מוסד שותף שאותו תרצו ללוות (מישהו בתפקיד דומה).
• שלחו מייל באנגלית למתאמת השותפויות של אוניברסיטת תל אביב בכתובת: partnerships@tauex.tau.ac.il אם הפרטים הבאים:
- שמכם המלא ותפקידכם
- שם המוסד שאליו תרצו לנסוע
- שם ותפקיד המארח הפוטנציאלי
- מטרת הביקור
- תוכנית יומית ראשונית למסלול הכוללת רשימת נושאים ופעולות שתרצו לבצע או ללמוד מהעובד במוסד המארח.
רכזת השותפויות תיצור קשר עם המשרד הבינלאומי במוסד השותף ותחזור אליכם.
שימו לב, תהליך התקשורת עם השותפים עלול לקחת זמן רב, ולכן יש לבצע שלב זה בהקדם כדי לעמוד במועד האחרון להגשת הבקשה.
•לאחר שתקבלו מייל מרכזת השותפויות של האוניברסיטה עם הנחיות כיצד לפנות לעמית שלכם, בקשו מהמארח אישור זמני המציין את נכונותו וזמינותו לארח אתכם ואת רשימת הנושאים ופעולות שתרצו לבצע או ללמוד מהמארח. אם בקשתכם תאושר, תתבקשו להגיש לוח זמנים מפורט בתיאום עם המארח על גבי הטופס הבא. יש לקבל אישור וחתימה מהממונה עליך באוניברסיטה.
- לכל המועמדים: יש צורך לצרף המלצה מטעם הממונה המציין את הרלוונטיות של ההשתלמות לתחום העיסוק של העובד.ת ניתן להעביר ישירות את הבקשה להמלצה לממונה עליך.
- יש להגיש את המסמכים על גבי טופס זה לאחר קבלת כל האישורים הרלוונטיים ולצרף את קורות החיים שלכם. תוכלו לבחור עד שני מוסדות אליהם תרצו להגיש מועמדות. מועד אחרון להגשת מועמדות לאוניברסיטת תל אביב: 12 לינואר, 2025
- ועדה פנימית תבחן את הבקשה ותאשר, או תדחה, את בקשת המועמד.ת. הקריטריונים שהועדה בקבלת ההחלטה:
- מספר הפעמים בהן העובד.ת נסע.ה להשתלמות בחו"ל
- ותק באוניברסיטת תל-אביב
- יתרת העסקה\מועד פרישה צפוי
- היקף משרה
- במסגרת מדיניות אוניברסיטת תל אביב לעידוד ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלויות, כמו גם גיוון הרכב המשתתפים במסגרת תוכניות ההכשרה, תינתן עדיפות לעובדות.ים בעלי מוגבלויות ו\או המשתייכות.ים לאוכלוסיות הבאות: חרדים, חברה ערבית ויוצאי העדה האתיופית.
- היקף המפגשים המקצועיים שתכנית ההשתלמות בחו"ל כוללת
- תכנית ההכשרה עוסקת בנושאים הנוגעים באופן ישיר לתחום העיסוק של העובד.ת באוניברסיטת תל אביב
- העובד.ת התקבל.ה בעבר להכשרה בחו"ל אך ביטל.ה את מועמדותו.ה לפני הנסיעה (ללא סיבה מוצדקת).