Join TAU International Team

Looking for an inspiring and fulfilling career experience? Take a look at TAU International's current job openings!


 

Study Abroad Coordinator

 

Full time 100% position

TAU International is looking for a Study Abroad Coordinator to work with various short-term, non-degree programs.

Job Description

Position will include-

  • Responsibility for marketing programs on and off-line.
  • Ongoing communications with the global student body of the program, our US office and the different departments on campus.
  • Ongoing oversight of admissions processes from first contact with applicants through official acceptance to the university.
  • Production and update academic content: handbooks, syllabi, evaluations, transcript request forms, etc.
  • Manage student tuition, payments and program's budget.
  • Student event planning and management.
  • Involvement with the development of customized programs.
  • Flexibility to take on additional team tasks where needed.

 

Job Requirements

  • BA – required, Master’s degree – advantage
  • 1-2 years’ experience in program/ project management- required, more experience- advantage
  • Experience working with students, advantage if international
  • Fluent in English and Hebrew at a high level. Additional languages- advantage 
  • Ability to work independently
  • High level of organization skills
  • Great interpersonal skills

  

To apply click here.

 

 

 


 

 

Asia Desk Manager

 

Maintaining and developing university relations with academic institutions and with officials in Asia and Israel, mainly in China and India, but also in Singapore, Taiwan, Korea, Japan, and Vietnam.

 

Job description:

 

The position will include:

1. Assistance in strengthening and developing partnerships with leading institutions and organizations in Asia according to TAU's strategic plan, as well as professional support to faculty members seeking to promote partnerships in Asia.

2. Support the development of curricula and training programs for Asian audiences, including short-term programs.

3. Guidance to TAUi staff and the relevant bodies in the various faculties in matters concerning Asia, including preparation of marketing materials, handling of leads, support of the admission and registration process, advice to representatives sent to exhibitions and fairs, guidance in dealing with Asian students.

4. Working with the relevant parties in organizing visits of delegations from Asia.

5. Gathering information about university alumni in Asia and managing the relationships with them.

 

Requirements:

 

• Bachelor's degree required, a master's degree- advantage

• At least five years of experience working with officials in Asia

• Understanding and familiarity with academic systems in Asia - an advantage

• High interpersonal communication and ability to work in a dynamic team

• High-level English

• Travel abroad as needed

 

To apply click here

 


 

 

TAU International Alumni Community Director 

 

The TAU International Alumni Community Director is responsible for developing and implementing an engagement program for the TAU International alumni community. 

His or her main responsibilities will be:

  • Planning the physical and digital journey from international students to international alumni (including social media, newsletters etc).
  • Building and nurturing the TAU international alumni community.
  • Building a structure and process in order to ensure that alumni records are current and organized.
  • Developing and implementing a mentorship program and other career development opportunities to serve international alumni in collaboration with the relevant TAU functions.
  • Organizing and coordinating relevant events for international alumni in collaboration with the Friends Associations abroad and the TAU alumni association

 

Qualifications:

  • Bachelor's degree from an accredited institution. A Master's degree is preferred. 
  • Experience in project management and community building.
  • Experience in alumni relations- advantage.
  • English- mother tongue (Must), other languages- advantage.
  • Strong verbal and written communication skills.
  • Tech-savvy

 

 

To apply click here

 

 

 


 

 

מנהלת צוות חברתי- Head of Student Life

 

תפקיד זמני החלפה לחל"ד

 

תיאור תפקיד:

ניהול ואחריות כוללת על תחום ה- Student Life בבית הספר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב.

·        אחריות לפיתוח מערך התמיכה והרווחה לקהל הבינלאומי הלומד באוניברסיטת תל אביב בנושאים אישיים, חברתיים, בריאותיים, לוגיסטיים ובירוקרטיים.

·        אחריות לבניית תכנית עבודה מוסדרת לקידום האינטגרציה של הקהל הבינלאומי בקמפוס.

·        אחריות לתכנון פעילויות החברה והתרבות עבור כלל הקהילה הבינלאומית בקמפוס.

·        גיוס, הפעלה, הכשרה וניהול שוטף של צוות המדריכים.

·        ניהול הטיפול בהיבטים שונים של אכלוס הקהילה הבינלאומית במעונות הסטודנטים.

 

דרישות התפקיד:

·        לפחות שלוש שנות ניסיון בתפקיד של ניהול מערכות חינוך לא פורמאלי- חובה

·        ניסיון בניהול והנעת צוות עובדים- חובה

·        תואר אקדמי- חובה, יתרון לתואר שני

·        רקע טיפולי/ייעוצי- יתרון

·        ניסיון מוכח בעבודה עם אוכלוסייה בינלאומית, בעדיפות במערכות חינוך- יתרון

·        יכולת עבודה בתנאי לחץ וריבוי משימות, יוזמה, תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מעולים.

·        עברית ואנגלית- שליטה מלאה, שפות נוספות- יתרון

·        זמינות לעבודה בשעות לא שגרתיות לתמיכה בצוות במקרי חירום.

 

ניתן להגיש מועמדות כאן

 


 

 

מפיק/ת אירועים

 

היקף- 50% משרה

 

התפקיד כולל:

 

ארגון אירועים כגון טקסים, פעילויות שונות עבור אוכלוסיית הסטודנטים והחוקרים הבינלאומיים בקמפוס ואירועים בעלי אופי בינלאומי לקהל הרחב.

אחריות על שיווק האירועים והפקת החומרים הגרפיים השיווקיים בשיתוף מחלקת השיווק

אחריות על תכנית האירועים השנתית, גיבוש התכנים, הוצאה לפועל של התכנית והפעלה של גורמים פנים אוניברסיטאים וספקים חיצוניים.

תפקיד משלב עבודת משרד ועבודת שטח

סיוע בייזום והוצאה לפועל של פרויקטים שונים.

 

דרישות:

 

השכלה אקדמית.

ניסיון בארגון והפקת אירועים

עברית ואנגלית ברמה גבוהה

יכולת עיצוב בתוכנות גרפיות (Photoshop, Canva, InDesign) - יתרון

ניסיון בשיווק- יתרון

יכולת למידה, יוזמה, יכולת לעבוד בלחץ ובסביבה מרובת משימות

יצירתיות ,כושר תכנון, תיאום וארגון

 

ניתן להגיש מועמדות כאן

 


 

 

רכז תלמידי מחקר בביה"ס הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב

 

היקף משרה- 75%

 

ביה"ס הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב הוא הבית של סטודנטים בינלאומיים מכל העולם המגיעים ללמוד באנגלית. רכז התארים המתקדמים יהיה אחראי/ת על מערך שירותי המעטפת והנגשתם לקהילת תלמידי המחקר והחוקרים הבינלאומיים באוניברסיטת תל אביב.

 

התפקיד כולל:

·        סיוע לחוקרים הבינלאומיים בניווט בין הגופים השונים בקמפוס האחראים לקליטתם, העסקתם וטיפול ברווחתם.

·        אחריות על ערוצי תקשורת לשיתוף מידע עבור קהילת החוקרים הבינלאומיים בקמפוס.

·        הגדרת נהלים, בניה והסדרה של תהליך הקבלה האקדמי וההעסקה של חוקרים בינלאומיים.

·        מתן תמיכה וייעוץ הן לחוקרים והן לראשי יחידות בקמפוס בנושאי ויזות, כספים, דיור וביטוח רפואי לחוקרים בינלאומיים ומשפחותיהם.

·        פיתוח כלים טכנולוגיים לשיפור מערך השירות לחוקרים בינלאומיים בקמפוס.

 

דרישות התפקיד:

·        תואר אקדמי או במהלך לימודי תואר אקדמי- חובה

·        ניסיון מוכח בעבודה עם אוכלוסייה בינלאומית, בעדיפות בסביבה חינוכית או אקדמית.

·        היכרות טובה עם הגופים השונים באוניברסיטה שתפקידם קשור בעבודת החוקרים הבינלאומיים- יתרון.

·        ניסיון עבר במגורים, עבודה או לימודים במדינה זרה או בעבודה מול קהילות בחו"ל.

·        יוזמה, תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מעולים.

·        עברית ואנגלית- שליטה מלאה, שפות נוספות- יתרון

 

ניתן להגיש מועמדות כאן

 


 

 

מדריכ/ה חברתי/ת לסטודנטים בינלאומיים

 

הצוות החברתי של TAU International גדל!

 

תיאור תפקיד:

·        מתן מענה שוטף ותמיכה לקהל הבינלאומי הלומד באוניברסיטת תל אביב בנושאים אישיים, בריאותיים, לוגיסטיים ובירוקרטיים.

·        תכנון, בניה והוצאה לפועל של תכנית שנתית הכוללת אירועים ופעילויות חברתיות המותאמת לצרכי הקהלים הבינלאומיים השונים. בכלל זה: טיולים, אירועי גיבוש וטקסים.

·        אחריות על שיווק הפעילויות החברתיות לקהל הרלוונטי בקמפוס.

·        תפעול מערך הקליטה והעזיבה של הסטודנטים במעונות.

·        סיוע ותיווך בין נציגי המעונות לקהל הבינלאומי במעונות ובכלל זה טיפול בבעיות משמעת, תחזוקה וכדומה.

 

 דרישות התפקיד:

·        ניסיון קודם בתפקיד הכולל תמיכה/ייעוץ ברמת הפרט- חובה

·        ניסיון קודם בהדרכה- חובה.

·        ניסיון בהפקת טיולים, אירועי חברה ותרבות- חובה.

·         תואר אקדמי/ סטודנט- חובה

·         עברית ואנגלית- שליטה מלאה- חובה

·         ניסיון בעבודה עם אוכלוסייה בינלאומית, בעדיפות בסביבה חינוכית או אקדמית- יתרון

·         היקף משרה: משרה מלאה בשעות גמישות- ביניהן יומיים עבודה מהמשרד (שעות גמישות), השתתפות בפעילויות חברתיות מס' פעמים בחודש וכוננויות (כולל במהלך חגים וסופ"ש).

·        יכולת עבודה בצוות, יצירתיות, יוזמה, תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מעולים.

 

תנאים:

·        שכר חודש + מגורים במעונות הסטודנטים (חדר לבד בדירת שני שותפים)

 

ניתן להגיש מועמדות כאן

 


 

 

Tel Aviv University makes every effort to respect copyright. If you own copyright to the content contained
here and / or the use of such content is in your opinion infringing, Contact us as soon as possible >>